سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال چیست و چرا اهمیت دارد؟

اصطلاح ارزش بازار یا مارکت کپ (Market Cap) همانطور که در مورد بازار بورس به کار می‌رود، در مورد بازار رمز ارزها و پروژه‌های بلاک چین نیز کاربرد دارد. این اصطلاح به ما ارزش فعلی بازار یک رمز ارز یا شبکه بلاک چین را می‌گوید.
ارزش کل بازار صنعت رمز ارز، معیار دیگری است که به همین اندازه اهمیت دارد. در برخی موارد، از این معیار می‌توان به عنوان تخمینی از ارزش تجمیعی بلاک چین و رمز ارز استفاده کرد.

مقدمه
محاسبه ارزش بازار رمز ارزها کار نسبتا راحتی است. در حالی که اغلب ارزش بازار ‍پروژه‌های جداگانه را در نظر می‌گیرند، داشتن یک تصویر جامع مفید تر است.
ارزش کل تمامی دارایی‌های رمز ارز بیشتر از بیت کوین و اتریوم است، اگرچه این دو از بزرگ‌ترین پروژه‌ها بر اساس ارزش بازار جداگانه خود هستند.
ارزش کل بازار رمز ارز در تمامی وب سایت‌های بزرگ گردآوری داده‌های رمز ارز گزارش می‌شود و این امر باعث سهولت در بررسی این معیار می‌شود. اما این معیار چه معنایی دارد و چه اطلاعاتی در مورد بازار به ما می‌دهد؟

ارزش بازار رمز ارز چیست؟
ارزش بازار عبارت است از ارزش فعلی بازار یک شبکه رمز ارز و برای محاسبه آن، تعداد در گردش یک رمز ارز را در قیمت هر واحد منفرد آن ضرب می‌کنیم.
به عنوان مثال، ما دو شبکه AliceCoin و BobCoin را داریم. تعداد

ادامه مطلب...