سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 استارتاپ موفق که شکست خوردند

5 استارتاپ موفق که شکست خوردند.

ایده‌ها مانند جادو هستند، یا عملی می‌شوند و یا شکست ‌می‌خورند. این نظریه در رابطه با استارتاپ‌ها نیز صادق است. در حالی‌ که برخی استارتاپ‌ها با ایده‌هایی کاملاً مضحک به سرعت ترقی می‌کنند و شما را در بهت فرو می‌برند که چگونه این اتفاق افتاده است! برخی استارتاپ‌های دیگر که باید به موفقیت می‌رسیدند شکست سختی می‌خورند. امروز می‌خواهیم به جای بررسی استارتاپ‌های موفق نگاهی بیندازیم به استارتاپ‌هایی که باید موفق می‌شدند اما این اتفاق نیفتاده است. در ادامه 5 استارتاپ موفق که می‌توان از تجربیات آن‌ها به نحو احسن و اثربخش استفاده کرد با هم می‌خوانیم.  

  1. Friendster

Friendster یکی از اولین وبسایت‌های رسانه اجتماعی در جهان بوده است اما موفق نشد مانند فیسبوک اوج بگیرد. این وبسایت در سال 2002 تاسیس گردید و با بودجه‌ای 50 میلیون دلاری و انرژی زیاد شروع به کار کرد. آن‌ قدر معروف بوده است که حتی گوگل قصد داشته آن را به مبلغ 30 میلیون دلار خریداری کند.  اما Friendster با اعتماد به نفس بالایی تصمیم به رد پیشنهاد گوگل گرفت و این حرکت همچنان یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که یک استارتاپ مرتکب می‌شود.

در حالی‌ که برقراری ارتباط با دوستان و صحبت کردن با دیگران در یک پلتفورم مشترک ایده‌ای جدید و هوشمندانه بود، Friendster شکست خورد زیرا از پیش رفتن همگام با ترند‌های جدید امتناع کرد. با اجازه ندادن به کاربران تا با یکدیگر خبرها را به اشتراک بگذارند، این وبسایت رفته‌رفته از نظر مردم بی‌فایده آمد زیرا مردم از ابزارهای ساده و پیش‌ افتاده آن زده شده بودند.

مورد دیگری که باعث تضعیف Friendster شد این بود که پروفایل‌ محور بوده و شما هیچ‌ کاری نمی‌توانستید انجام دهید مگر این‌ که مستقیماً به پروفایل شخص می‌رفتید. اگر Frienster با ترندهای جدید همراه می‌شد و پذیرای خواسته‌های

ادامه مطلب...