سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملکرد بیت کوین به عنوان یک رمزارز چگونه بوده است

بیت کوین برای اولین بار در اکتبر 2008 در یک مقاله از ناکاموتو ساتوشی عنوان شد و اولین رمز ارز موفق تا به امروز می‌باشد. به همین خاطر پرچمدار این بازار است. در ادامه خواهید آموخت که بیت کوین چیست، چگونه کار می‌کند و برخی از کاربردهای پرطرفدار آن چیست.

بیت کوین به زبان ساده: چیستی و شگفتی‌های آن

ساتوشی ناکاموتو، مخترع پر رمز و راز بیت کوین هدف بیت کوین را تمرکز زدایی قرار داده است. اما بیت کوین چیزی بیش از این است. با داشتن مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی‌های کلیدی، او دارای برتری نسبت به پول سنتی و دیگر دارایی‌ها می‌باشد.

بانک شخصی خود باشید

بیت کوین اولین سیستم مالی است که به طور موفقیت آمیزی از یک شبکه کاملا نظیر به نظیر استفاده می‌کند. به لطف فناوری بلاک چین، بیت کوین اولین رمز ارزی بوده که توانسته بر مشکل غیر قابل حل دوباره خرج کردن (Double spending) غلبه کند. این بدان معنا است که با وجود بیت کوین و رمز ارز‌های دیگر نیازی به اعتماد به بانک‌ها و مموسسات ندارید. بلکه می‌توانید به صورت مستقیم و آزادانه با هر شخصی از هر جای دنیا معامله کنید.

غیر قابل هک شدن

تمرکز زدایی موجب افزایش امنیت شبکه نیز می‌شود. در یک محیط متمرکز، اگر یک کامپیوتر هک شود کار تمام است. اما در یک شبکه غیرمتمرکز مانند بلاک چین، هکرها باید به کامپیوترهای متعدد و مختلفی حمله کنند. در مورد بیت کوین نیز این کار بسیار سختی خواهد بود زیرا تمامی تراکنش‌ها توسط افراد حاضر در شبکه تایید می‌شوند و هیچ گونه کلاهبرداری ممکن نیست. اگر یک تراکنش اشتباه باشد، پذیرفته نخواهد شد.

سرعت بالا

تراکنش‌های بیت کوین می‌توانند از از هر جای دنیا و یا از هر کشوری بلافاصله

ادامه مطلب...