سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متن جایگزین تصویر Alt Text چیست و چه تاثیری در سئو دارد

متن جایگزین تصویر (Alt Text) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

استفاده از تصاویر می‌تواند به پست شما جلوه بصری بخشیده، ستون‌های طولانی متن را کوتاه‌تر کرده و کاری کند که یک پست ظاهری جذاب و زیباتر داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که حتما از متن جایگزین  استفاده کنید.

 در سئو و رتبه‌بندی پست نیز تاثیری دارد؟

بله. در حقیقت بهینه‌سازی تصاویر تاثیر شگرفی بر این‌ که پست شما جزء اولین‌ها در صفحه نتایج گوگل باشد دارد. اما چگونه می‌توان یک تصویر را بهینه‌سازی کرد؟ این کار ربطی به تصحیح رنگ یا برش دادن عکس ندارد، بلکه از طریق متن جایگزین  (alt text) انجام می‌شود.

متن جایگزین تصویر چیست؟

متن جایگزین تصویر (همچنین به عنوان “attribute alt” یا “description alt” شناخته می‌شود) توصیف کوتاهی است که شما درباره تصاویر وب سایت خود در HTML صفحه وارد کنید و توضیحی در مورد این‌ که آن تصویر چیست ارائه می‌دهد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، در هنگام درج تصویر متن را در سمت راست صفحه وارد خواهید کرد.

 

متن جایگزین  مستقیما قابل مشاهده نیست و معمولا به طور میانگین بازدیدکنندگان وب سایت شما متوجه آن نمی‌شوند (این متن معمولا تنها وقتی ماوس را روی تصویر قرار می‌دهید ظاهر می‌شود)، اما تصویر نکنید این بدین معنا است که تصویر جایگزین متن اهمیت زیادی ندارد. افزودن این قابلیت تاثیر بسزایی در انجام صحیح سئو و افزایش دسترسی به وب سایت شما دارد.

متن جایگزین و ارتباط آن با سئو

متن جایگزین تصویر به این دلیل مهم برای اهداف سئو بسیار ارزشمند است که بدون آن، تصاویر شما هیچ تاثیری در رتبه بندی سئو شما نخواهند داشت. داشتن متن جایگزین تصویری که به درستی تولید شده است به شما اطمینان می‌دهد که تصاویر شما به خوبی توسط خزنده گوگل شناخته شده اند و به طور چشم‌گیری در نتایج موتور جستجو قرار گرفته‌اند.

ربات‌های گوگل در کرال (crawl) کردن متن، شناسایی کلمات کلیدی و سازماندهی

ادامه مطلب...