سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجربه مشتری چیست و چرا باید در الویت باشد

تجربه مشتری چیست و چرا باید در الویت باشد؟

تجربه مشتری اعتبار شما نزد مشتریان‌ است.

این تجربه می‌تواند عالی، خوب و یا بسیار بد باشد و هر یک از این‌ها به نحوی بیزنس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک تجربه مشتری عالی به شما نمودار رشد چوب هاکی که در رویاهای خود به دنبال آن هستید را می‌بخشد. شاید تجربیات مشتریان کار را برای مجاب کردن آن‌ها به خریداری محصولات بیشتر، سخت کند اما غیرممکن نخواهد کرد. هرچند تجربیات بد نیز می‌توانند بیزنس شما را مانند یک کشتی به قعر اقیانوس فرو ببرند.

 

برای همه روشن و واضح است که تجربه مشتری در موفقیت یک بیزنس نقش بسزایی دارد اما تنها تعدادی آگاه هستند که چگونه تجربه مشتری را بخشی از اساس کار خود قرار دهند.

مدیریت تجربه مشتری چیست؟

در مقایسه با تجربه مشتری، ایجاد یک استراتژی بازاریابی آسان‌تر است زیرا امری ساد‌ه‌تر می‌باشد. تنها متنی خوب بنویسید و آن را به افراد مناسب ارائه دهید. تجربه مشتری نامحسوس‌تر می‌باشد. یک تجربه مشتری عالی می‌تواند تعریفی از محصولات و خدمات رایگان، محتوای عالی یا مشاوره شخصی و یا بسیاری موارد دیگر باشد.

بیایید به بررسی انواع تجربیات مشتری بپردازیم.

اصطلاح تجربه مشتری چیست؟

تجربه مشتری در ساده‌ترین تعریف خود عبارت است از تجربه‌ای که مشتریان از برند شما کسب می‌کنند. مانند یک قیف ایمیل که آن‌ها را به سمت فروش سوق می‌دهد و پس از خرید محصول همچنان به ارائه اطلاعات بیشتر به آن‌ها ادامه می‌دهد.

پس از آن‌ که مشتری یک محصول از فروشگاه الکترونیکی خریداری می‌کند، از طریق دریافت ایمیل تراکنش، ایمیل پیگیری مرسوله، ایمیل تحویل محصول و ایمیل نظرسنجی، تجربه مشتری خود را ادامه می‌دهد.

منظور از تجربه مشتری چیست؟

این نقاط فرصت‌هایی هستند که می‌توانید خدمات بیشتری ارائه

ادامه مطلب...