سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویم محتوایی چیست و چه کاربردهایی دارد

تقویم محتوایی چیست؟

خیلی مشخص است و توضیح مشخصی دارد. شما یک رسانه‌ای دارید، هرروز محتوا تولید می‌کنید و انتشار می‌دهید. برای این باید یک تقویم داشته باشید و بدانید که در چه روزهایی از هفته و ماه چه پست‌هایی منتشر می‌شود.
برای مثال من می‌خواهم یک پیج اینستاگرام داشته باشم و شروع کنم به تولید انتشار محتوا، خیلی عالی است. یک فایل اکسل یا گوگل شیت آماده می‌کنم و در آن زمان‌بندی محتواهایم و پست‌هایی که قرار است انتشار داده بشود را می‌گذارم؛

 فایده‌ی تقویم محتوا چیست؟
اول سراغ این موضوع برویم که ببینیم چه فایده‌ای می‌خواهد برای ما داشته باشد. و بعد سراغ این برویم که کمی راجع به جزئیات آن صبحت کنیم و تجربه خودمان را هم بگوییم.

1. اولین فایده‌ای که دارد و بخواهم خیلی ساده راجع به آن صحبت کنم این است که به خود من نظم می‌دهد. یعنی من اگر تقویم محتوا نداشته باشم، اینکه امروز یا فردا پست بگذارم خیلی برای من دلی می‌شود. این من را از حالت دلی بودن درمی‌آورد. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم انسان هستیم و یک نفر باید باشد که ما را هل بدهد و وقتی‌که این تقویم وجود داشته باشد یک نظمی به ما و کارمان می‌دهد.

2. دومین مزیتی که دارد این است که خب ما برای آن‌یک چارچوبی تعیین می‌کنیم. یعنی اگر من یک پیج اینستاگرام دارم، یک کانال تلگرامی دارم، چارچوبش مشخص می‌شود. یعنی من می‌دانم در این ماه قرار است چه پست‌هایی در چه روزهایی منتشر بشود و هر پستی را از هرجایی برنمی‌دارم که انتشار بدهم چون دیگر قانونش مشخص‌شده و این چهارچوب درآمده. این دومین مزیت است که واقعاً مزیت خیلی خوبی است.

3. نکته بعدی که بازهم نکته‌ی مهمی است این است که مخاطب هم بعد از یک مدتی متوجه می‌شود که این رسانه یک اصول و نظمی پشتش وجود دارد و اعتماد بیشتری می‌کند و بیشتر به رسانه من سر می‌زند که حالا این می‌تواند پیج اینستاگرام، کانال تلگرام یا وب‌سایت باشد. اما طبیعی است زمانی که یک هفته من خیلی خوب محتوا داشته باشم، کارکنم، منظم در یک زمان محتوا را منتشر کنم، اگر یک

ادامه مطلب...