سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرخ کلیک CTR چیست

در این مقاله راجع به چیستی CTR صحبت می کنیم و در ادامه به این اشاره می کنیم که چرا نرخ CTR مهم است و چه تاثیری می تواند روی کسب‌وکار ما داشته باشد و همچنین بهترین CTR می تواند چند درصد باشد و همچنین به روش هایی اشاره می کنیم که به بهبود CTR کمک می کند، یعنی کاری کنیم که CTR ما افزایش پیدا کند.

نرخ CTR می شود نسبت کلیک به تعداد نماش وبسایت ما. به صورت خیلی واضح می‌خواهیم راجع به تبلیغات اینترنتی صحبت کنیم و CTR را روی این موضوع باز کنیم و مثال هایی راجع به آن بزنیم. مثلاً فرض کنیم که ما برای خدمات و محصولات مان وبسایتی داریم می‌خواهیم برای آن تبلیغات اینترنتی داشته باشیم. کمپین های تبلیغاتی داشته باشیم مثلاً در پلتفرم گوگل ادز می خواهیم تبلیغات در گوگل داشته باشیم. راجع به تبلیغات گوگل یک مقاله جامع منتشر کرده‌ایم که پیشنهاد می کنم حتماً آن‌را مطالعه کنید.

نرخ کلیک چیست ؟ به همراه مثال واقعی

می آییم بر اساس محصول مان برای مثال راجع به یک دوره ی آموزشی طراحی وبسایت وردپرسی می آییم بر اساس کلمات کلیدی که تحقیق هم انجام دادیم و به چند کلمه کلیدی رسیدیم، می خواهیم هر زمان که کاربرها در گوگل این کلمات را جستجو می کنند تبلیغات ما و متن تبلیغاتی ما را ببینند و بعد وقتی که کلیک می‌کنند وارد آن دوره می شوند و حالا می توانند اطلاعات و مشخصات را ببینند و نهایتاً در آن دوره شرکت کنند.

این‌طور فرض کنیم که این کمپین تبلیغاتی ما برای یک مدت زمان مشخص مثلاً برای دیروز 100 بار در جستجوی گوگل نمایش داشته و از این 100 نمایش 5 کلیک برای ما آورده یعنی مثلاً 5 کاربر روی تبلیغ ما کلیک کردند و وارد آن دوره و صفحه فرود شدند. این‌جا CTR ما می‌شود 5%.

ما از این طریق می توانیم متوجه بشویم که CTR ما چقدر است و چقدر استقبال شده و در ادامه راجع به این صحبت خواهیم کرد که چه کار کنیم که افزایش پیدا کند، اصلا CTR 5% مناسب هست یا خیر؟ و اگر نیست چه کار کنیم که 10% بشود.

دلایل اهمیت نرخ کلیک

CTR یک معیار مهم است که می توانیم به وسیله ی آن تاثیر تبلیغات اینترنتی خود را متوجه شویم. چون صرفاً داریم راجع به تبلیغات و بالاخص Google ADS صحبت می کنیم. به خاطر همین فقط این نکته را این‌جا در نظر می گیریم که اگر بتوانیم CTR یا نرخ کلیک را اندازه گیری کنیم و متوجه آن بشویم می توانیم بفهمیم که آیا آن کمپین تبلیغاتی ما خوب و موثر بوده؟ به هدف مان رسیدیم یا خیر؟

اگر CTR ما خوب نباشد دو موضوع پیش می آید یک مورد این‌ که شاید مخاطبان اشتباهی را هدف قرار دادیم. یعنی آن کاربرهایی که ما نیاز داشتیم، آن افرادی که نیاز داشتیم آن ها اشتباهی هدف‌گیری شدند و باید روی بهینه کردن کمپینمان هم کار کنیم تا این‌ که تبلیغات ما در معرض دید کاربران اصلی قرار بگیرد. آن هایی که هدف ما هستند تبلیغ ما را ببینند، کلیک کنند و وارد آن دوره بشوند.

نکته دوم این است که شاید محتوای تبلیغاتی ما به اندازه کافی قانع کننده و ترغیب‌کننده

ادامه مطلب...